Login Retreive lost passwordRegister
Search

Forum Index / NL Forum / Problemen met $form->GetCurrentPage();

[ This topic is unsolved! ]

  John Doe 02 October 10 / 16:59  
Als ik de documentatie goed interpreteer zou de method $form->GetCurrentPage(); het nummer weer moeten geven van de pagina die de bezoeker op dat moment voor ogen heeft?

Ik stuit echter op wat vreemd gedrag. Helemaal in het begin geeft deze functie INTEGER "1" terug. Als ik dan op volgende druk en naar de tweede pagina ga of op dezelfde pagina blijf in het geval van een validatiefout; krijg ik een STRING "1" terug. Kortom; de waarde toont niet m.u.v. de openingspagina, niet het huidige paginanummer.

Begrijp ik de bedoeling van de method verkeerd of is dit een fout? Als ik onderin class.FormHandler.php, in de allerlaatste method (_getForm()) de waarde van $iDisplayPage naar het scherm echo; blijkt die waarde wel betrouwbaar te zijn.

Begrijp ik de bedoeling van GetCurrentPage() verkeerd en moet ik een andere method hebben; of is het een bug?

  Johan Wiegel (Admin) 02 October 10 / 17:13  
Daar zijn we zelf ook nog niet helemaal uit.

De functie staat daarom ook nog steeds als beta aangemerkt.

Het ontbreekt ons echter nog steeds aan tijd om ook hier in te duiken.

  John Doe 02 October 10 / 17:23  
Changed at 02 October 10 / 17:25
Heb je toevallig een work-around hiervoor? Ik moet namelijk per pagina aparte code uitvoeren, waarbij het uitvoeren van de juiste code noodzaak is.

Kort voorbeeld van hetgeen ik wilde bereiken:

switch($form->GetCurrentPage()) {
   case 1:
      myClass::myFunction11111();
      break;
   case 2:
      myClass::myFunction22222();
      break;
}

$form->TextField('titel 1', 'field_1');

$form->newPage();
$form->TextField('titel 2', 'field_2');

  Johan Wiegel (Admin) 02 October 10 / 17:27  
nee niet echt, mischien kun je wat met de lastsubmittedpage?

  John Doe 02 October 10 / 17:28  
Die geeft bij mij ALTIJD '1' terug?

  Top


powered by PHP-GLOBE   © 2004 - 2024 FormHandler. All rights reserved.   -   Open source license