Wat er terug komt is in dit voorbeeld niet relevant. Ik wil dus 2 select velden zijn waardes laten laden op basis van de eerste select veld. Hij laad met dit voorbeeld altijd de laatste. En de ander niet.
Wat ook erg handig zou kunnen zijn (en mij zou helpen door een 'snel' formulier te maken) is om van te voren alle data te laden in de velden en dan aan de hand van 1 selectbox zijn waarde in de andere select boxen een andere waarde te laten selecteren.
Waarom ik dit wil?
Ik ben bezig om presets te laden in een formulier. Dus als je een preset selecteert moeten bestaande select boxen op een bepaalde waarde gaan staan (en het liefst 'gedisabled/readmode' worden).
Ik laad nu de select boxen opeenvolgend. En via meerdere waardes als veld waardes het oorspronkelijk geselecteerd veld meegeven. En als het een preset is laad ik maar 1 waarde. Niet echt het gedrag wat ik zoek.
Is het koppelen van meerdere selects aan 1 select niet generiek dan? Alleen dat zou mij ontzettend helpen. En ik denk dat dat gewoon zonder veel aanpassingen gedaan kan worden.
Changed at 19 May 09 / 16:35
Na even goed de code te hebben bestudeerd zit er een ongedocumenteerde functie in linkSelectFields welke extra velden kan meesturen naar het DynamicOptions veld.
Door er een array van te maken word er naar de tweede waarde gekeken en als die veldnaam bestaat word dat veld zijn waarde als een extra POST argument meegestuurd. Als het veld niet bestaat word het als extra tekst erachter geplakt (in de JS)